CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 19, 2010

you again


:)

subjek pemahaman. 
ingat tak subjek Bahasa Melayu zaman zaman sekolah. ada penulisan, pemahaman, tatabahasa, dll. ingat tak ? erm kegemaran kan. dan aku macam biasa la PEMAHAMAN pilihan terbaik. senang sikit tak susah macam penulisan. tak minat betul aku penulisan sebab nanti tulisan aku bila tulis panjang panjang mesti jadi buruk, lepas tu pun cikgu pun tolak lah markah sebab tulisan aku dia tak faham. haha sampai hati. grr tapi bila buat karangan dekat belog ni aku rajin pulak, tulisan pun kemas jah, 'times' lah katakan. katanyaaaa. kalau ada peperiksaan pasti A ni. ahah merepek kerepek.
ok, tapi aku bukannya nak membebel pasal bahasa melayu dan tulisan pun. sudah tentu lah Bahasa Melayu tu bahasa kebangsaan kita, kebanggaan kita :) cuma kadang kadang ada sesetengah yang tak menghargai Bahasa Melayu kita. hurm suka sangat tukarkan kepada bahasa entah pelik-pelik. haih
ok balik kepada diri aku dan subjek pemahaman, walaupun pemahaman tu aku suka  en sangat la memahami tapi bab diri sendiri ini aku rasa kadang kadang tak berapa nak faham dengan diri sendiri, korang penah rasa tak? ok kejap, ada kena mengena ke dengan pemahaman tu? entah la aku pun tak faham, <-- tengok masih tak faham. haha  aku selalu tertanya dengan diri aku sendiri, kenapa aku ni cepat sangat nak tersentuh dan lain lain. dan tak faham dengan diri sendiri, istilah apa yang aku cuba maksudkan? emosi ke? ataupun terlalu mengikut perasaan? setahu aku, dulu pemahaman yang dekat sekolah tiada la yang melibatkan diri sendiri, itu pemahaman dari subjek Bahasa Melayu itu sendiri. clear, sah aku salah faham. haha sebab kadang kadang aku berfikiran lembab jugak, ada ke patut tak memahami diri sendiri tu jadi sebab dulu dekat sekolah tak fokus waktu pemahaman tu. haha sangattt ngekk la kau aten. tapi siapa yang faham diri kita sendiri selain kita sendiri juga lah, dah kalau kita sendiri tak faham diri sendiri, orang lain lagi lah tak faham kot. tapi kita tak boleh nilai diri sendiri, orang lain yang menilai kita, mungkin sama dengan la bahagian memahami diri sendiri ni. hurm entah lahh. buntuuuu. mungkin kadang kadang kita tak sedar apa yang kita lakukan, lepas tu menggangu emosi sehingga timbul tidak memahami diri sendiri bila ada salah faham antara manusia. siapa tahu."" maaf lah jika ada yang tidak sempurna dengan diri ini.insyAllah ia boleh berubah dan cuba faham dengan diri aku sendiri. yang penting kita mencuba :) suka menjadi diri sendiri, bersyukur menjadi seorang gadis bernama Fatin Nazihah Bt Zainal :)
tak merepek kan? cuba meluah apa yang tersimpul di jauh sudut hati :')

No comments:

Post a Comment

awak kacak awak lawa tengah comment